Dota 2 je fantasy strategická videohra, vyvíjená firmou Valve Corporation. Je pokračováním Defense of the Ancients (DotA), oblíbené mapy ze hry Warcraft III.
Hra byla oficiálně oznámena 13. října 2010 na portálu Game Informer. Hlavním designerem hry je vývojář původního Defense of the Ancients, na veřejnost stále anonymní člověk, vystupující pod přezdívkou „IceFrog“, který vedl vývojářský tým ve Valve.
Hra by měla být vydána ke konci roku 2011. Herní systém a mapa by měly zůstat stejné, vývoj hry by měl začít tam, kde skončil vývoj původní DotA; hlavním důvodem k vydání pokračování Defense of the Ancients je odpoutání se od herního klienta v podobě Warcraftu III, protože i když si první DotA vytvořila samostatnou komunitu, je to stále pouze přídavná mapa ke hře Warcraft III: The Frozen Throne.
Dota 2 je týmová hra, která se hraje nejčastěji v deseti hráčích (pět proti sobě). Naproti sobě stojí dvě frakce – Radiant a Dire. Radiant znázorňuje dobro a její základna je umístěna vlevém dolním rohu mapy. Dire jsou naopak ti zlí a základna je vpravo nahoře.
Vy jako hráč hrajete za svého jednoho hrdinu, kterého jste si vybrali před spuštěním hry. Hrdinů je hodně a jsou rozděleni do tří kategorií – Strength (Síla), Agility (Obratnost) a Intelligence (Inteligence). Podle názvů jste určitě poznali, že každá kategorie je něco jiného a na něco jiného.
Váš hrdina, jako každý jiný má své schopnosti, které lze vylepšovat zvýšením úrovně. Zvyšení úrovně dochází po získání určitého (záleží na stávající úrovni) počtu zkušeností. Zkušenosti získáváte za různé akce ve hře jako třeba, zabití creepa, hrdiny atd. Maximální úroveň je 25, poté již žádné zkušenosti nezískáváte. Zvyšováním úrovní se nezlepšují pouze schopností, ale hrdina celkově – jeho životy, mana, atributy…
Dalším důležitým prvkem hry jsou předměty a peníze. Peníze získáváte za zabití creepa, zabití či asistence při zabití hrdiny, zničení něpřátelské budovy. Za tyto peníze si kupuje předměty, které vašeho hrdinu zlepšují.
Cílem hry je dostat se do nepřítelovy pevnosti a zníčit jeho hlavní budovu. Budova je chráněna věžemi a počítači ovládanými jednotkami (creepy). Jedna hra trvá v průměru 40 minut, ale může skončit už i v 20-té minutě nebo se naopak může protáhnout a trvat déle než hodinu.